Integrare lingvistica

Există o gamă largă de dificultăți în învățare, si un procent de (4-6%) de copii sunt afectați.  Dificultățile în învățare nu se datorează lipsei de inteligență, circumstanțelor socioeconomice nefavorabile sau problemelor psihoaffective. Aceste dificultăți origine neurobiologică și derivă din faptul că anumite zone ale creierului nu s-au dezvoltat corect în perioada prenatală.

Aceste dificultăți includ dislexia (probleme cu cititul), disgrafia (relația sunetelor cu literele scrise) și dispraxia (tulburare de coordonarea motorie ). Printre aceste dificultăți se numără și disfazia (limbajul vorbit) și discalculia (funcțiile și numerele matematice).

Antrenamentele neuronale personalizate  acționează asupra plasticității circuitelor neuronale implicate în decodificarea și analiza sunetelor, precum și a celor implicate în abilitatea motorie, echilibru și coordonare. Prin urmare, aceste metode de antrenament  poe ajuta copiii să dezvolte strategii compensatorii pentru a gestiona dificultățile de învățare și tulburările de limbaj. 

Dificultățile de învățare și ADHD

O dificultate de învățare este o tulburare care afectează capacitatea unei persoane de a interpreta corect informațiile senzoriale și, de a procesa informații din diferite părți ale creierului. Deși individul cu o dizabilitate de învățare are un IQ mediu sau peste medie, dizabilitatea devine evidentă atât în situații academice, cât și sociale. Individul poate avea dificultăți semnificative în anumite tipuri de sarcini, în timp ce poate excela în altele.

Dificultățile de învățare provin din probleme perceptuale care duc la întârzieri semnificative în provocările importante de învățare. Adesea, această condiție este denumită „o dizabilitate ascunsă” deoarece  puține sau poate că nicio caracteristică externă fac individul să fie văzut ca fiind „diferit”. Evaluările valide ale persoanelor cu dizabilități de învățare necesită excluderea altor condiții de dezabilitare – retard mintal, tulburare emoțională, dezavantaj cultural și privare senzorială.

ADHD este prescurtarea pentru Tulburare de Hiperactivitate cu Deficit de Atentie. Este considerată a fi o dizabilitate neurobiologică care interferează cu capacitatea unei persoane de a menține atenția sau concentrarea asupra unei sarcini și de a controla comportamentul impulsiv. Putem avea cu toții dificultăți în a sta liniștiți, în a ne concentra sau în a controla impulsurile, dar pentru unele persoane problema este atât de cronică și persistentă încât își pune piedică în viața de zi cu zi – acasă, la școală, la locul de muncă și în mediile sociale.

ADHD nu este o dizabilitate de învățare. Fiecare este o tulburare distinctivă bazată pe neurologie. Fiecare este recunoscută și diagnosticată în mod diferit. Și fiecare este tratată într-un mod diferit. Tratamentul pentru ADHD nu va corecta deficiența de învățare. Tratamentul pentru deficiența de învățare nu va ajuta ADHD. Aproximativ 30-40% dintre persoanele cu deficiența de învățare vor avea și ADHD, deci dacă o tulburare este identificată, este important să se caute și cealaltă.

Tulburări de spectru autist

  • Autism 
  • Asperger PDD-NOS (Pervasive Developmental Disorder-Not Otherwise Specified)
  • Sindromul Rett Tulburarea Dezintegrativă a Copilăriei 
  • Alte Tulburări de Dezvoltare Pervazivă

Tulburarea de Spectru Autist (TSA) este o tulburare misterioasă, pe tot parcursul vieții, a comunicării și comportamentului. Astăzi, unul din 150 de copii va fi diagnosticat cu o Tulburare de Spectru Autist. Cei afectați de TSA pot experimenta dificultăți în comunicare și limbaj, probleme în interacțiunile sociale, comportamente neobișnuite și problematice, și dificultăți în procesarea senzorială.

Simptome ale autismului

Simptomele autismului variază de la copil la copil și de la un moment la altul în ceea ce privește severitatea. Nu fiecare caracteristică apare la fiecare copil.

  • lipsa contactului ocular 
  • lipsa discursului semnificativ
  • rezistență la schimbarea rutinei
  • dificultate în a se împrieteni cu alți copii
  • indică nevoile prin gesturi
  • râs inadecvat
  • supraactivitate fizică evidentă sau pasivitate extremă.

Persoanele cu TSA au o gamă largă de abilități intelectuale. Alte caracteristici comune includ probleme cu somnul, alimentația și igiena personală.

Proceduri pentru autism

Tulburările din spectrul autismului sunt tratabile – diagnosticul precoce și intervenția sunt vitale pentru dezvoltarea viitoare a copilului. Niciodată viitorul nu a părut atât de strălucitor pentru copiii autiști. Cu noile progrese în cercetare și noi opțiuni de tratament, cum ar fi intervenția comportamentală intensivă, integrarea senzorială și antrenamentul auditiv, împreună cu conștientizarea publicului și personalul educațional dedicat, copiii noștri autiști pot atinge noi culmi.

”You don’t know how lonely it is
I feel it every day
I appreciate what you’ve done
Just help me find my way”-
David W. Eastman 1963-1988

Un accident a răpus viața lui David la vârsta de 25 de ani. David, un adult non-verbal și autist, va fi amintit prin poezia sa, care oferă o perspectivă asupra gândurilor și sentimentelor unei persoane cu autism.

Dizabilitățile de învățare rezultă din deficiențe în unul sau mai multe procese legate de percepție, gândire, memorie sau învățare. Acestea includ, dar nu se limitează la:

  • procesarea limbajului
  • procesarea fonologică
  • procesarea spațial-vizuală
  • viteză de procesare
  • memorie și atenție
  • funcții executive (de exemplu, planificare și luare de decizii).

Dizabilitățile de învățare variază în severitate și pot interfera cu dobândirea și utilizarea uneia sau mai multora dintre următoarelele:

  • limbaj oral (de exemplu, ascultare, vorbire, înțelegere)
  • citire (de exemplu, decodificare, cunoștințe fonetice, recunoaștere a cuvintelor, înțelegere)
  • limbaj scris (de exemplu, ortografie și exprimare scrisă)
  • matematică (de exemplu, calcul, rezolvare de probleme).

Dizabilitățile de învățare pot implica, de asemenea, dificultăți în abilitățile de organizare, percepție socială, interacțiune socială și adoptare a perspectivei.

Dizabilitățile de învățare sunt pe viață. Modul în care acestea se manifestă poate varia de-a lungul vieții individului, în funcție de interacțiunea dintre cerințele mediului și punctele forte și nevoile individului. Dizabilitățile de învățare sunt sugerate de subperformanța academică neașteptată sau de realizările care sunt menținute doar printr-un nivel neobișnuit de ridicat de efort și sprijin.

Dizabilitățile de învățare se datorează factorilor genetici și/sau neurobiologici sau leziunilor care modifică funcționarea creierului într-un mod care afectează unul sau mai multe dintre procesele legate de învățare. Aceste tulburări nu se datorează în primul rând problemelor de auz și/sau viziune, factorilor socio-economici, diferențelor culturale sau lingvistice, lipsei de motivație sau predării ineficiente, deși acești factori pot complica în continuare provocările cu care se confruntă persoanele cu dizabilități de învățare.

Dizabilitățile de învățare pot coexista cu diverse condiții, inclusiv tulburări de atenție, comportamentale și emoționale, deficiențe senzoriale sau alte afecțiuni medicale.

Pentru succes, persoanele cu dizabilități de învățare necesită identificare precoce și evaluări specializate și intervenții la timp, implicate în mediile de acasă, școală, comunitate și loc de muncă. Intervențiile trebuie să fie adecvate pentru fiecare subtip de dizabilitate de învățare a fiecărui individ și, în cel mai mic caz, să includă furnizarea de:

  • instrucție specifică a abilităților
  • adaptări
  • strategii compensatorii
  • abilități de auto-apărare.

Modul în care dificultățile de învățare arată în EEG

Știm că învățarea implică coordonarea între multiple zone ale creierului. Viteza, amplitudinea, coerența și simetria creierului sunt toate necesare pentru un sistem adecvat de preluare și ieșire a informațiilor. Antrenamentele neuronale și neurostimularea cresc coordonarea creierului și comunicarea între diferitele zone ale creierului.

Deoarece aceste condiții prezintă adesea abateri în măsurătorile conectivității, antrenamentul de conectivitate este în special eficient pentru acest segment demografic și, oferă îmbunătățiri mai consistente în problemele de învățare precum înțelegerea lecturii, dislexia, discalculia și problemele de prelucrare vizuală și auditivă.

Abordam diverse tipurile de condiții în centrul nostru,  respectând faptul ca fiecare persoana are individualitate și caracteristici unice, motiv pentru care se procedează la o evaluare inițială, inclusiv un QEEG,  pentru a ne asigura că fiecare primește tratamentul adecvat și personalizat condiției sale.